Keynotes

 

Stefan van der Stigchel

Topspreker

Stefan van der Stigchel is hoogleraar cognitieve psychologie aan de Universiteit Utrecht en hoofd van het AttentionLab, dat onderzoekt hoe aandacht en visueel bewustzijn onze perceptie van de wereld beïnvloeden. Hij is een veelgevraagd spreker, zowel voor lezingen als in de media, en is daarnaast lid van De Jonge Akademie, een platform van jonge topwetenschappers. 

Thema's in zijn keynote: 

  • Leer om te gaan met alle afleiding in je omgeving met tips van de wetenschap
  • Waarom is multi-tasken soms wel een goed idee?
  • Hoe kun je efficient thuiswerken?
  • Hoe ga je om met videobellen?
  • Hoe deel je je ideale pauze in?

Dorit Roest

Creatief ondernemer

Dorit is een Nederlandse startup founder die na 6 jaar influencer marketing besloot te verhuizen naar San Francisco. Ze is eigenaar van tech startup en influencer marketing platform TIM. Ze richtte voorheen agency Bloggers Network (2014) en Foodblog Dolly’s Dish (2013) op. Naast dat alles coacht ze met veel passie andere ondernemers, teams en bedrijven en staat ze vaak op het podium als (Keynote) spreker voor onderwerpen rond ondernemerschap, startups en marketing.

Paul Smit

Filosoof en cabaretier

Filosoof en cabaretier Paul Smit is een van de meest gevraagde sprekers van Nederland. Hij combineert humor en inhoud, speelt in op de processen binnen een organisatie en haakt in op thema’s als samenwerking, innovatie, beïnvloeding en verandering. 

Hij studeerde af op ‘De evolutie van het menselijk bewustzijn’ en schreef 11 boeken over filosofie, psychologie en neurowetenschap. Hij werkt samen met neurowetenschapper Ayca Szapora met betrekking tot het ondersteunen van hersenonderzoek aan de Universiteit Leiden en Dresden.

Arno Folkerts

Arno Folkerts is een sterk voorbeeld van een moderne coachende directeur. Hij is een man van de praktijk die met kennis, gevoel en humor op zowel strategisch als operationeel niveau verandering eenvoudig en concreet maakt. Na een internationale carrière werd Arno Folkerts algemeen directeur bij een vooraanstaande Automotive dealerholding. Hij leidde het bedrijf in een sterk veranderende tijd van een “old school”-automobielbedrijf naar een toonaangevende moderne autogroep en werd onder andere 'Audi-dealer van het jaar'.

 

Dagvoorzitter

 

Suzan Vink

Ondernemer | Presentator | Trainer

Suzan Vink haar werkroots liggen in facility management. Als projectleider, docent en manager. Tegenwoordig laat ze het managen en leiden van facility projecten graag aan anderen over. Ze heeft zich in de afgelopen jaren verder ontwikkeld in het begeleiden van de interactie van groepen als dagvoorzitter, trainer en facilitator, zowel online als offline. Ze voelt zich als een vis in het water als ze haar energie en enthousiasme op mensen kan overbrengen en hen laat floreren in dat wat ze doen, met wie ze zijn en waar ze zijn. Met haar motto 'Maak gewoon Bijzonder' en haar passie voor gastvrijheid laat ze sprekers schitteren en gasten stralen.

 

Kennissessies

Linde van den Brink

Omgevingspsycholoog | Planterra

Linde van den Brink is omgevingspsycholoog en helpt organisaties bij het verbeteren van gedrag en beleving. Zij adviseert gemeenten, instellingen en ontwikkelaars bij de inrichting van binnen- en buitenruimten. Het resultaat is een omgeving waarin mensen zich prettiger voelen en gedragsverandering gemakkelijker wordt. Haar motto is: Je kunt altijd iets veranderen om de ruimte in je voordeel te laten werken!

Jocelyn Rebbens

Eigenaar, psycholoog, trainer, coach | Rebbels 

Jocelyn Rebbens (1972) is economisch psycholoog en is eigenaar van ReBBels. Zij geeft live en online training, workshops en coaching op het gebied van Personal Branding, Positieve Psychologie, Persoonlijk Leiderschap, Veerkrachtig en & duurzaam inzetbaar blijven. Haar passie is carrièrevuurtjes aanwakkeren! Door het verbinden van persoonlijke talenten en ambities aan merken & bedrijfsculturen, waardoor zij elkaar echt versterken. Zij heeft veel ervaring op het gebied van management development en marketing van professionals, in (internationale) profit en non-profit organisaties.

Marthe Doornbos

Product owner bij Royal Schiphol Group

Opgegroeid onder de vliegtuigen in Aalsmeer, daarna heeft Marthe de wereld van bouwkunde ontdekt aan de Universiteit van Eindhoven. Ze heeft dit een aantal jaren in de praktijk gebracht bij Heijmans, de grote gele aannemer. Toch weer terug onder de vliegtuigen en nu is ze werkzaam als product owner bij de afdeling Smart Assets & Buildings bij Schiphol. Waarbij ze data en gebouwen kan combineren, haar 2 grootste interesses.

Harold Coenders

Partner / director bij Colliers International Corporate Solutions

Als directeur van Colliers International Occupier Services geeft Harold Coenders - met meer dan 20 jaar ervaring op het gebied van huisvesting, de werkomgeving  en facility management op zijn naam - leiding aan de real estate, workplace en facility consultancy teams van Occupier Services. Hij is gespecialiseerd in huisvestingstrategie-ontwikkeling en organisatorische veranderingstrajecten gekoppeld aan de ontwikkeling van werkomgevingen. Gedreven door creativiteit en altijd op zoek naar het beste resultaat denkt hij niet in ‘stenen’ maar in duurzame organisatie-oplossingen vanuit het oogpunt van de gebruikers, waarbij ‘de mens’ centraal staat. Harold heeft bedrijfsantropologie gestuurd aan de Vrije Universiteit. Coenders is tevens bestuurslid van FMN (portefeuille data & kengetallen) en bestuurslid van de kinderdagverblijf de Kasteeltuin.

Robbert Godschalk

Manager Service Management (CIO) bij ziekenhuis Bernhoven

Robbert Godschalk is Manager Service Management (CIO) bij ziekenhuis Bernhoven. Hij is verantwoordelijk voor de (strategische) ontwikkeling en state of the art-uitvoering van het beleid op het terreinen van (Medische Technologie & ICT) MICT, Facility Management en gastvrijheid in brede zin. 

Michelle Wicklert

Interim Professional bij Arrange Group

Michelle Wickert is na haar HBO-opleiding Facility Management aan De Haagse Hogeschool eind 2019 begonnen bij ArrangeGroup. Als Interim Facility Professional heeft zij het afgelopen jaar al diverse opdrachten mogen doen bij gave organisaties zoals Booking.com en PostNL. 

Anissa de Korte

Interim Professional bij Arrange Group

Anissa de Korte is eind 2019 begonnen in het facilitaire werkveld nadat ook zij haar HBO-opleiding Facility Management aan De Haagse Hogeschool had afgerond. Het afgelopen jaar heeft zij haar facilitaire kennis ingezet voor bedrijven als Sodexo en PostNL. 

Jil Siegersma

Coach bij Arrange Group

Jil Siegersma is al ruim 5 jaar in dienst bij ArrangeGroup en heeft de nodige ervaring in Facility Management en het begeleiden van mensen. Zij coacht de interimmers in hun persoonlijke ontwikkeling met als doel hun volle potentieel aan te spreken en in te zetten.

Jaap Kloos

Teamleider Facility Management bij Haagse Hogeschool

Jaap Kloos is teamleider bij de opleiding Facility Management aan de Haagse Hogeschool. Naast het werk in de onderwijsarena zien we hem ook geregeld buiten het klaslokaal acteren. Als spreker, dagvoorzitter of als schrijver van boekrecensies, blogs en artikelen in diverse facilitaire media, waaronder Facto. 

Judith Martens

Manager Facility & Real Estate bij Holland Casino

Judith Martens (HBO Facility Management Academie Diedenoort 1995) is sinds 2018 Manager Facility & Real Estate bij Holland Casino. Ze is verantwoordelijk voor het landelijk facilitair beleid en de mantelcontracten en het inhoudelijk aansturen van de facility managers van de vestigingen in heel Nederland. Daarnaast is ze verantwoordelijk voor diverse huisvestingsvraagstukken, waaronder de begeleiding van alle (ver)bouw projecten binnen Holland Casino.

Wilfried Polman

Werkgelukdeskundige bij Leef Gelukkig en Gezond

Wilfried Polman (HBO Facility Management Academie Diedenoort, 2005) is na 14 jaar werkzaam te zijn geweest in verschillende facilitaire functies, waaronder bij ArrangeGroup en Heyday FM, in 2019 zijn eigen bedrijf 'Leef Gelukkig en Gezond' gestart. Wilfried zet zich in om het geluk en de mentale fitheid van medewerkers op de werkvloer te vergroten. Hierbij speelt aandacht een cruciale rol, want aandacht is de eerste stap naar een gelukkig en gezond leven.

Niels Peters

Verenigingsondersteuner FMN en Consultant bij Ifmec

Niels Peters is zijn HBO-opleiding Facility Management aan de HAN begonnen bij Ifmec. Als consultant is hij nu bijna twee jaar gedetacheerd bij beroepsvereniging FMN, waar hij de rol van verenigingsondersteuner vervult: hij is het aanspreekpunt voor alle expertteams, commissies, communities en actieve vrijwilligers binnen de vereniging. Niels heeft tevens bijgedragen aan de oprichting van FMN Young. Samen met Teun van Dijk verzorgt hij tijdens Facility Matters de afsluitende pubquiz.

Teun van Dijk

Afstudeerder FM en Coördinator Extern FMN Young 

Teun van Dijk heeft zijn afstudeerjaar voltooid bij FMN en is momenteel aan het afstuderen van zijn opleiding International Facility & Real Estate Management aan de BUas in Breda. Tijdens zijn stage heeft hij een tevredenheidsonderzoek gecreëerd en is hij aangesloten in het bestuur van FMN Young. Na zijn afstuderen wil Teun aan de slag gaan in de IFM/vastgoed-gerelateerde industrie. Samen met Niels Peters verzorgt Teun tijdens Facility Matters de afsluitende pubquiz. 

 

Harro van Est

Harro heeft vijftien jaar lang gewerkt in de evenementenbranche. De laatste tien jaar hiervan als Facility Manager bij Rotterdam Ahoy. Met een tussenpozen van vier jaar, waarin hij vele FM-projecten door het land heeft uitgevoerd is hij weer terug in Rotterdam Zuid.

Als Facilitair eindverantwoordelijke in de Rotterdamse Kuip is zijn voornaamste uitdaging het iconische, 83-jarige stadion te onderhouden alsmede de ontwikkeling van een nieuw stadion te organiseren.  

 

Veronique Kilian

Veronique Kilian is teamcoach, werkgelukdeskundige en spreker. Haar boek "Geluk op het werk? Train je gelukscompetenties!" haalde de top 3 van managementboeken. Zij geeft de opleiding tot Werkgelukdeskundige (Chief Happiness Officer) en Teamflow-coach. In haar podcast De Chief Happiness Officer interviewt ze leiders die werkgeluk verder durven te brengen in hun business. Ze is bekend van landelijke media, zoals Intermediair, Management Team, Psychologie, RTL4 en ook Facto heeft over haar gepubliceerd.

.  

 

Cennet Kumas

Cennet Kumas studeerde Facility Management aan de Haagse Hogeschool. Werkgeluk is een van haar passies. Tijdens haar studie kwam ze erachter hoe belangrijk werkgeluk is en hoe weinig mensen er eigenlijk over weten. Ze deelt graag haar ervaringen over het thema interne social impact, het onderwerp van haar afstudeerscriptie. Ze verdiende er een nominatie mee voor de landelijke FMN Student Award verkiezing 2020.  

 

Tanja Zuijderwijk

Tanja Zuijderwijk is hoofddocent bij de opleiding Facility Management aan Hogeschool Rotterdam. Ze verzorgt onderwijs voor voltijdstudenten (met name vastgoedgerelateerde modules) en houdt zich bezig met onder meer studieloopbaancoaching, stage- en afstudeerbegeleiding. Ook is ze voorzitter van de curriculumcommissie, lid van de opleidingscommissie en verzorgt ze de minor Real Estate & Housing en de minor Werkgeluk.

 

Tamara Agatz

Tamara Agatz is hogeschooldocent bij de opleiding Facility Management aan Hogeschool Rotterdam. Ze is onder meer Creator FM Domein, grondlegger Urban FM, coach voor studentonderzoekers en coördinator van het Honours Programma.

 

 

Nick Lettink

Nick is adviseur en procesbegeleider bij YNNO op het gebied van nieuwe manieren van werken en werkplekstrategie. Hij is geïntrigeerd door de invloed van werk- en leeromgevingen op de prestaties en het welbehagen van de mens. Hij houdt zich zowel bezig met langetermijnhuisvesting-strategieën als met het ontwikkelen van werkplekconcepten. Door te redeneren vanuit brede maatschappelijke ontwikkelingen en toekomstperspectieven en dit praktisch toepasbaar te maken probeert hij organisaties te helpen naar een hoger niveau van presteren.

Kos Fourkiotis

Kos Fourkiotis is manager innovatie bij CSU. Hiervoor vervulde hij strategische rollen bij resultaat- en mensgerichte organisaties die impact willen maken in hun vakgebied. Samen met zijn team volgt hij de technologische en sociaal maatschappelijke ontwikkelingen in de wereld, vertaalt deze naar de klantgerichte dienstverlening en begeleidt hij de business units bij de implementatie van innovaties. Hierbij is aandacht voor commercie, processen en de menskant.

Diane van Dijk

Diane van Dijk is Directeur Commercie & Hospitality bij CSU. Diane investeert namens CSU in het uitbreiden van de succesvolle aanpak voor 'gastvrije schoonmaak'. Voor bestaande en nieuwe opdrachtgevers ontwikkelt Van Dijk concrete en tastbare hospitality-concepten. Diane deelt graag haar praktijkervaringen met klantgerichtheid en gastvrijheid.

Justin Clausing

Justin werkt sinds 2011 bij Facilicom als trainer/coach. Vanuit deze rol levert hij een bijdrage aan de ontwikkeling van de Facilicom Group en aan de medewerkers die er werken. Op dit moment ligt zijn focus op de psychosociale impact die het thuiswerken en op afstand van elkaar werken heeft. Hoe blijf je als leidinggevende in verbinding met je medewerkers? Welke nieuwe behoeftes ontstaan er door deze nieuwe situatie? Tijdens deze sessie gaan we hier gezamenlijk de antwoorden op krijgen.

 

Diede Smit

Diede is in september gestart met het management traineeship bij Facilicom Group omdat zij op zoek was naar een toffe baan met goede begeleiding waarbij zij vervolgstappen kon gaan maken. Daarbij is zij specifiek op zoek gegaan naar een bedrijf dat verantwoordelijkheid voelt naar de maatschappij en waarbij er een focus ligt op een duurzame toekomst. Ze werkt nu op de afdeling Business Technology waar zij zich bezighoudt met het adoptieplan rondom de nieuwe cloud werkplek.

Evita Berkouwer

Evita Berkouwer is sinds 3 jaar werkzaam bij HEYDAY Facility Management. Na een succesvolle afronding van haar HBO studie Facility Management is ze via het HEYDAY Young Professional Program klaargestoomd voor het echte werk. Nu helpt ze als Consultant FM verschillende gave opdrachtgevers bij een diversiteit aan facilitaire vraagstukken. Hospitality zit in haar bloed en dat kwam goed van pas toen de Gemeente Den Haag haar vroeg om een community management plan (van aanpak) te maken voor het multi-tenant gebouw “de Caballero fabriek”.

Tijdens deze kennissessie neemt Evita jullie mee in het waarom van de groeiende belangstelling voor community management en hoe ze dit concreet uitvoert bij de Caballero Fabriek.

Mees Snijder

Mees is tweedejaars management trainee bij Facilicom en vervult en functie als projectmanager bij Incluzio. Zijn passie is teamsport, zowel op de werkvloer als op de sportvelden. 'Deze tijd maakt het helaas niet makkelijk om dat uit te voeren!'